Opdracht

FrieslandCampina levert onder andere consumentenproducten, zoals melk, yoghurt, kaas, kindervoeding en desserts. Ze gebruikten al jaren ‘LeefLekker’ als overkoepeld CRM platform waaronder al hun merken zijn verzameld. Via dit platform voerden ze al hun CRM-acties: , activaties, win- en spaaracties, e-coupons, recepten, inbound campagnes, … Hun vraag: LeefLekker is té groot en té duur. Hoe optimaliseren we onze CRM-aanpak?

Aanpak

Na een grondige analyse van het LeefLekker Platform was de conclusie duidelijk. Hun database was aan een snel tempo aan het verdwijnen en er was geen manier om nieuwe inschrijvingen te boosten via het huidige platform. Zonder een wijziging in strategie, zou hun DB binnen 2 à 3 jaar niet meer bestaan. Om die reden creërden wij een plan van aanpak obv. deze analyse en een overzicht van hun marketingplannen en actie:

  1. Keuze nieuw platform op basis van een granulair opt-in systeem (1 DB voor alle merken (1 opt-in en uitschrijfmogelijkheden per merk))
    Hier werd uiteindelijk geopteerd voor Marketing Clous van Salesforce omdat ze Salesforce reeds gebruikten.
  2. Export DB vanuit LeekLekker, opkuisen DB, formattering en intergratie van de DB in Marketing Cloud
  3. Optimalisatie van alle merk-websites door aantrekkelijke én activerende opt-in formulieren
  4. Uitrol data-acquisitie: bv. Opt-ins nog extra stimuleren door exit intents op de merkwebsites te integreren
  5. Opvolging performance data & mailings
  6. Op LT: Per merk een LT CRM strategie bepalen

Resultaten

1 geïntegreerd platform dat merkoverkoepelend werkt en inzichten biedt.

Wil je meer weten over onze aanpak rond merken?1 formulier:



Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
Mobile: +32 473 33 99 04

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
Mobile: +32 486 38 00 31

Ons adres

Prins Boudewijnlaan 24C
2550 Kontich

[index]
[index]