Opdracht

Tijdens een consultatieronde (pitch) ging Vandersanden op zoek naar een nieuwe partner om ‘e-board’ in de markt te zetten aan de hand van een campagne. E-board is een oplossing waarbij de buitengevel wordt geïsoleerd. Concreet worden isolatieplaten op de gevel bevestigd en afgewerkt met steenstrips. Een innovatief en bijzonder interessant procédé met veel voordelen op andere vormen van isolatie… maar complex uit te leggen en niet de goedkoopste oplossing (wel de beste). Om sneller meer mensen te overtuigen wilde Vandersanden daarom een campagne.

Aanpak

deBottomLine koos voor een aparte insteek. In plaats van te pitchen met een creatief concept en campagne, legden we uit dat VOOR er aan een campagne gedacht kon worden, er eerst moest gekeken worden naar wie de doelgroep is, hoe die zich gedraagt en waarom ze uiteindelijk voor e-board zouden kiezen. Van daaruit wilden we een positionering en belofte distilleren die uiteindelijk naar een campagne zou evolueren. Deze aanpak vond weerklank en is op die manier uitgevoerd. Wij stonden in voor de initiële analyses (statistische analyses en funnel-analyses) en voor het marktonderzoek. Vanuit de lessen die we daaruit konden trekken is de positionering bepaald en werd een concept bedacht: esoleren. Esoleren is immers de overtreffende trap van isoleren: het staat voor isoleren én renoveren tegelijk. Vandersanden wilde uitdrukkelijk dat elk onderdeel van de campagne achteraf te analyseren was qua resultaat. Daarom kozen we voor een Marketing Automation Platform met bijhorende minisite (www.esoleren.be) en werden alle media meetbaar ingezet (ook de off-line media: radio en DM). Alle uitingen (radio, minisite, bannering, DM, …) werden door deBottomLine bedacht, uitgevoerd en ingezet met steeds oog op de meetbaarheid en traceerbaarheid.  Heel de campagne werd opgehangen aan het concept ‘esoleren’ met als exclusieve Call To Action ‘vraag de esolatiegids aan’ als laagdrempelige conversiebron om leads te generen die vervolgens – via persona-gepersonaliseerde e-mails – in een nurturing flow werden opgevolgd en begeleid naar conversie (offerte-aanvraag).

Resultaten

Onze campagne heeft duizenden leads kunnen genereren. Van haast elke lead kunnen we traceren welk pad deze gevolgd heeft alvorens te converteren naar bekende lead. De nurturing-flows werden gemonitord en bijgestuurd waar nodig. Het resultaat is een betere doorstroming van leads naar installateurs (aannemers) en een betere kwaliteit van deze leads… met meetbare ‘cost per lead’, ‘cost per acquisitie’ en ‘life-time-value’.

Wil je deze case in detail krijgen, vraag hem dan snel aan:



Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
Mobile: +32 473 33 99 04

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
Mobile: +32 486 38 00 31

Ons adres

Prins Boudewijnlaan 24C
2550 Kontich

[index]
[index]