Opdracht

Suzuki heeft een aantal stadswagens in het gamma. De meest iconische is de Swift, compact maar sportief en jong. Altijd is Suzuki op zoek naar originele manieren om hun auto’s in de kijker te zetten én Suzuki experimenteert graag met ‘digital’ om extra ervaring op te doen. En de Swift (die bijna einde loopbaan was) moest extra ondersteund worden om verkoop en interesse voor een model in de laatste levensfase te ondersteunen.

Aanpak

Er wordt al lang gedroomd van een e-commerce aanpak voor auto’s. Zolang je echter het proces van het kopen niet revolutioneert, blijf je in de huidige status quo. Belgen zijn het immers gewend om bij een verdeler de beste prijs te bedingen én kortingen te krijgen. Als we er in zouden slagen dit mechanisme uit te schakelen zou e-commerce een mogelijkheid zijn. Om dit te realiseren bedacht deBottomLine de iSwift: een speciale uitvoering van de Swift die voorzien was van een hotspot, inclusief data-abonnement. Waar je ook ging, je had je toegang tot internet op zak. Dit unieke model konden we tegen een scherpe prijs aanbieden MAAR het was enkel on-line te koop. Om de verdelers niet voor de borst te stuiten werden ze betrokken voor de afhandeling (en levering) en konden ze op deze manier ook een graantje meepikken. Het idee werd vergezeld van een grootscheepse PR-campagne (bedacht en gecoördineerd door ons) met een teaser-fase en een onthulling. Daarnaast werd er ingezet op e-mailings op de eigen DB én op een bannering-campagne.

Resultaten

De resultaten waren indrukwekkend: de PR-waarde die we genereerden overstijgen ruimschoots het budget van de actie. Hierdoor kreeg de Swift extra aandacht. Alle exemplaren waren uitgeput.

De volledige details van deze case kan u aanvragen:



Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
03 550 00 12

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
03 550 00 12

Ons adres

Kartuizersweg 6Q,
2550 Kontich