
KlantLevi Strauss & CoMerk / ProductLevi's BCOMJaar2017
Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.
Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...
De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...