Opdracht

Levi Strauss heeft zijn eigen Levi’s-winkelpunten in Europa, maar is ook nog sterk afhankelijk van de klassieke retail. Gaande van grote winkels tot kleine boetiek: allemaal hebben ze voorraad nodig. Cross-sell is altijd een uitdaging, want de klassieke ‘501’ kent iedereen, maar Levi’s en Dockers hebben veel meer te bieden. Het bijbestellen van voorraad door de winkelpanden gebeurde klassiek via InBound en CallCenter... maar daar noteerden ze orders. Daarom vroeg Levi’s ons om hun internationale sales-portaal uit te bouwen en zichtbaar te maken.

Aanpak

Aangezien er reeds een DB aanwezig was, konden we een direct programma opzetten om het internationale sales-portaal in de kijker te zetten. We deden dit low-cost en met weinig impact voor de interne (internationale) IT-organisatie. Via MailChimp segmenteerden we de DB in categorieën (welk type collectie wordt er verkocht) en profielen (wie heeft al een account op het internationale sales-portaal, wie koopt er al en wie is nog niet actief). Van daaruit werkten we een contactplan en contentplan uit op basis van de categorieën en profielen. Elk profiel had zijn eigen doelstellingen en KPI’s. Met tot 4 e-mails per maand werd het een vrij intensief programma...

Levi's-BCOM-mailchimp
Dockers_BCOM_newsletter_January
Levi's-BCOM-mail-summer-olympics-84

Resultaten

De adoptieratio was belangrijk: het aantal klanten dat online bestelde in plaats van telefonisch. Hier werden records gebroken. Daarna keken we naar repurchase en naar verbreding van het gamma (cross-sell). Sinds de start van ons programma groeit de sales via het online platform ‘DOUBLE DIGIT’ elke maand...

Wil je deze case in detail krijgen, vraag hem dan snel aan:

Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
03 550 00 12

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
03 550 00 12

Ons adres

Kartuizersweg 6Q,
2550 Kontich