Opdracht

De gemiddelde Suzuki-eigenaar rijdt heel wat probleemloze jaren met zijn auto. Maar … na 5, 6 of 7 jaar is hij wel toe aan vervanging. Elk automerk kent de uitdaging om de keuze dan weer op hetzelfde merk te laten vallen. Merkentrouw is relatief en hangt niet altijd af van objectieve criteria. Bovendien heeft de (zelfstandige) dealer wel vaak contact... maar is de link met de invoerder veel minder sterk. Toch wilde Suzuki werken aan merkentrouw en merkvoorkeur.

Aanpak

deBottomLine werkte een flow uit die niet de eigenaar in het zonnetje zet, maar de auto zelf. We sturen immers een verjaardagskaartje op naar de auto (en zijn eigenaar). Dat kaartje is soms een klein kaartje, maar op belangrijke momenten (eerste jaar, aflopen garantie en einde levensduur) hebben we een belangrijkere Direct Maling ontwikkeld met specifieke call to actions om de eigenaars te begeleiden naar extra aankopen (aftersales) of vervanging (door een Suzuki).

Resultaten

De kwalitatieve resultaten rond merkvoorkeur en herinneringswaarden zijn uitstekend (studies door Suzuki en bPost). Ook de kwantitatieve resultaten zijn uitstekend: zowel op het vlak van sales als op het vlak van heraankoop en merkentrouw. De volledige resultaten lichten we graag persoonlijk in een gesprek toe:

Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
Mobile: +32 473 33 99 04

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
Mobile: +32 486 38 00 31

Ons adres

Prins Boudewijnlaan 24C
2550 Kontich

[index]
[index]