Opdracht

Een cadeaubon, dat kennen we allemaal. Een personaliseerbare cadeaubon die een wereld opent van meer dan 700 winkelpunten, dat is andere koek. Tukadoo tovert een lach op zowel het gezicht van de gever als de ontvanger. Hun unieke aanpak had nood aan een duidelijke strategie die hun identiteit én toekomstvisie omarmt. Met zicht op uitbreiding van het aantal partners, kwam Tukadoo dan ook aankloppen voor een gloednieuwe strategie én rebranding. Een deur die wij graag openden.

Aanpak

De strategische oefening startte met de creatie van een nieuwe merkpiramide. Vanaf heden gaat Tukadoo’s missie als volgt door het leven: “Wij laten ieders persoonlijkheid schitteren in een gepersonaliseerde verrassing die toegang geeft tot alles wat de ontvanger maar begeert”. Ook de baseline klinkt als muziek in de oren: ‘blijf verrassen’, want dat is exact wat Tukadoo doet voor alle betrokken partijen. Om ook visueel te kunnen uitpakken via online en offline dragers, creëerden we een huisstijlgids die de merkpersoonlijkheid van Tukadoo helemaal uitdraagt. Daarnaast kan het merk dankzij de speelse en vrolijke elementen visueel blijven verrassen in toekomstige projecten die Tukadoo verder op de kaart zullen zetten.

Resultaten

Tukadoo heeft dankzij de uitgelijnde strategie en nieuwe huisstijl een duidelijk beeld van wie ze zijn én willen zijn als merk. Een grote sterkte om nieuwe partners aan te trekken en te laten aansluiten bij het unieke concept, een sterkte waar ze nu al de vruchten van plukken (zelfs nog voor de nieuwe website live staat).

Wil je meer weten over onze aanpak rond merken?
1 formulier:



Founding father

Steven Van Dingenen
steven@deBottomLine.be
Mobile: +32 473 33 99 04

Founding mother

Veerle Dauwe
veerle@debottomline.be
Mobile: +32 486 38 00 31

Ons adres

Prins Boudewijnlaan 24C
2550 Kontich

[index]
[index]